Ciężar ściąga myśli ku ważkim sprawom

21 listopada 2011, 10:21

Kiedy ludzie niosą coś ciężkiego, np. wypełnione po brzegi torby z zakupami, ich myśli zwracają się ku poważniejszym kwestiom (Journal of Consumer Research).



Emocjonalny efekt QWERTY

8 marca 2012, 11:14

Wyrazy zapisywane z przewagą liter położonych po prawej stronie klawiatury są kojarzone z bardziej pozytywnymi emocjami niż słowa zapisywane głównie za pomocą liter z lewej strony klawiatury. Odkrywcy nazwali to zjawisko efektem QWERTY (Psychonomic Bulletin & Review).


Opisano pierwszą kałamarnicę, która pozbywa się ramion

2 sierpnia 2012, 10:01

W zetknięciu z niebezpieczeństwem kałamarnice Octopoteuthis deletron mogą dokonać autotomii wszystkich ramion. Badania w Monterey Bay Aquarium Research Institute wykazały, że do przerwania ciągłości ramienia może dojść na całej jego długości, zawsze musi ono jednak zostać napięte - tzn. głowonóg powinien się czegoś schwycić albo coś powinno złapać głowonoga.


(Multi)medialna depresja

6 grudnia 2012, 12:56

Korzystanie z wielu mediów naraz wiąże się z niepokojem i depresją.


Skanowanie pod kątem recydywy

27 marca 2013, 12:51

Jedni wykorzystują analizę aktywności mózgu do określenia treści czyichś myśli czy snów, inni uważają, że to dobry sposób na oszacowanie prawdopodobieństwa, czy skazany ponownie wejdzie w konflikt z prawem.


Płaz z jamą gębową spełniającą rolę ucha środkowego

3 września 2013, 09:48

Dotąd naukowcy sądzili, że żabka seszelska Sooglossus gardineri nie słyszy. Teraz jednak okazało się, że wydawanie głośnych wysokich dźwięków ma sens, bo funkcję ucha środkowego spełnia jama gębowa płaza.


Zapraszamy do szukania jaj (bez związku z Wielkanocą)

19 marca 2014, 11:36

W ramach Projektu Lelek (Project Nightjar) 4 brytyjskie instytucje naukowe pracują nad zagadnieniami dotyczącymi kamuflażu ptaków gniazdujących na ziemi, jego wpływu na przeżywalność i mechanizmów widzenia u różnych typów drapieżników. Bazując na tym, że ludzie postrzegają świat podobnie jak werwety, akademicy poprosili Dave'a Griffithsa z firmy FoAM Kernow o zaprojektowanie 2 gier online'owych.


Co przeszkadza w nauce języka?

24 lipca 2014, 14:10

Dorośli i dzieci mają różne zdolności odnośnie nauki języka. Dorośli dobrze przyswajają sobie słowa, podczas gdy dzieci mają niesamowitą zdolność do wyłapywania niuansów, które często dorosłym umykają. Przyczyną tych różnic jest budowa mózgu


Wywiad chce mieć nadprzewodzący superkomputer

4 grudnia 2014, 10:40

Amerykańskie agencje wywiadowcze rozpoczynają prace nad nadprzewodzącym komputerem. Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA) stanowiąca część Office of the Director of National Intelligence (ODNI) rozpoczęła wieloletni program Cryogenic Computer Complexity (C3), którego celem jest powstanie komputera korzystającego z nadprzewodników


NExSS - interdyscyplinarne poszukiwania życia

22 kwietnia 2015, 11:57

NASA rozpoczyna nowy projekt poszukiwania życia na egzoplanetach. W ramach Nexus for Exoplanet System Science (NexSS) Agencja chce zgromadzić ekspertów z różnych dziedzin, którzy pomogą szukać oznak życia poza Układem Słonecznym


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy